Nie schudniesz będąc wege! Fakty i mity.

Dieta wegańska, czy wegetariańska to nie jest dieta odchudzająca. Jest to jeden ze zdrowych stylów życia. Osoby prowadzące zdrowy styl życia potrafią zrezygnować z fast foodów, napojów gazowanych czy dań instant. Jedni spożywają w swojej diecie mięso, a inni zamiast niego włączają do swojej diety białka roślinne. Nie ma możliwości, aby waga zaczęła spadać, jeśli jemy tyle ile wymaga od nas organizm lub dostarczamy więcej niż minimalne zapotrzebowanie. Sposób na redukcję wagi to zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii i przede wszystkim zmiana złych nawyków na prawidłowe.

 

Fakty i mity na temat Wege

#1 Na diecie wege szybko schudniesz

Jest to mit. Jeśli przechodzisz na wege to zamiast białek zwierzęcych spożywasz białka roślinne. Niektóre białka roślinne są bardziej kaloryczne i mają więcej wartości od tych zwierzęcych. Możesz się rozczarować, bo jeśli bez podstawowej wiedzy przechodzisz na wege to możesz spodziewać się nawet przyrostu wagi.

 

#2 Wege żyją dłużej

Jest to fakt. Osoby, które nie spożywają mięsa rzadziej dotykają choroby cywilizacyjne, a ich dieta pozytywnie wpływa na długość życia.

 

#3 Niedobór żelaza i białka

Jest to mit. Dieta oparta na produktach roślinnych dostarcza do organizmu więcej białka i żelaza niż wynosi zapotrzebowanie organizmu. Dużo częściej niedobory żelaza i anemia dotyka “mięsożerców”.

 

#4 Niedobór witaminy B12

Również mit. Witaminę B12 znajdziemy w mięsie, rybach i nabiale. Osoby nie jedzące tych produktów są świadome, że muszą suplementować tą witaminę.

 

Jak schudnąć będąc Wege?

  1.  Jedz mniej – 6 złotych zasad znajdziesz tutaj (klik).

  2.  Ogranicz (na czas odchudzania) spożywanie nabiału, ponieważ zawiera on nawet do 70% tłuszczu.

  3.  Wypij rano koktajl owocowy lub zjedz porcję owoców.

  4.  Zadbaj o zdrowe przekąski. Nawet, gdy nie masz czasu możesz przygotować coś smacznego (klik).

  5.  Bądź aktywny. Każda forma ruchu jest dobra.