#6 Złotych zasad Twojej diety, by stracić na wadze

Żadna kilkudniowa dieta nie zda egzaminu, jeśli zaraz po jej zakończeniu wrócisz do swoich złych nawyków. Zdrowa dieta to zdrowy styl życia. Nie wystarczy tylko na jakiś czas odstawić fast foody i wysokokaloryczne napoje gazowane. Musisz świadomie wybierać, kupować i spożywać. Aby osiągnąć sukces potrzebne są również żelazne zasady, dzięki którym możesz stracić na wadze. Poniżej podaję Ci je na tacy.

 

#6 złotych zasad, by stracić na wadze.

Nie wystarczy przejść na weganizm, czy wegetarianizm. A nawet powiem więcej, nawet taka dieta nic nie da. Nie są to diety odchudzające, ale zdrowe sposoby życia. Nieważne czy zjadasz mięso, czy zamiast niego zjadasz białka roślinne. Aby stracić na wadzę musisz zacząć jeść mniej. Aby jeść mniej trzymaj się poniższych zasad.

#1 Pij dużo wody

Woda hamuje apetyt, zawsze warto wypić szklankę wody przed każdym posiłkiem, dzięki czemu szybciej odczujesz sytość. Również zanim sięgniesz po przekąskę “nieplanowaną” napij się szklanki wody.

#2 Jedz pięć posiłków dziennie

Organizm dużo lepiej funkcjonuje, gdy dostarczamy mu paliwa w postaci pięciu małych posiłkach, zamiast trzech dużych. Redukuje to również tzw. napady wilczego głodu. Każde opuszczenie posiłku powoduje, że metabolizm zwalnia i szybciej odkłada się tkanka tłuszczowa.

#3 Jedz na małych talerzykach

Jest to udowodnione przez psychologów. Zjadanie na małych talerzykach sprawia, że porcje na nich są odbierane jako duże. Nie raz słyszymy, że najpierw jedzą oczy. To sama prawda.

#4 Doprawiaj swoje posiłki

Dzisiaj przyprawy z każdego zakątka świata są dostępne nawet w małym sklepiku osiedlowym. Warto zaopatrzyć się m.in. w pieprz cayenne, imbir, kurkumę i. in. Przyprawianie posiłków różnymi ziołami i przyprawami może przyśpieszyć metabolizm.

#5 Przeżuwaj powoli

Delektuj się każdym kęsem. Dzięki temu proces trawienny rozpocznie się już podczas żucia, twój metabolizm przyśpieszy, a twój mózg zacznie komunikować o sytości.

#6 Jedz w spokojnych miejscach

Kolejna rzecz udowodniona przez psychologów. Jedzenie w głośnych miejscach sprawia, że jemy szybciej (a to źle) i więcej (a to bardziej źle).