sok zdrowe nawyki

Zdrowe nawyki. #8 dzień diety kopenhaskiej


Wyrób w sobie zdrowe nawyki żywieniowe, a zobaczysz różnicę w swoim samopoczuciu.

Co wybierać?

Pierwsze miejsce zajmują oczywiście Owoce i warzywa. Są cennym źródłem minerałów, witamin C, E i beta-karoten. Z warzyw można przyrządzić koktajle, zupy, surówki. Dania można posypać sproszkowanym błonnikiem lub siemieniem lnianym, a także warto skropić je oliwą z oliwek. Owoce możemy jeść świeże, w postaci sałatek, suszone lub sporządzać z nich soki. Do sałatek i soków też warto dodać kilka kropel oliwy z oliwek.

 

Napoje mleczne. Chodzi o te fermentowane, czyli jogurty, kefiry i maślanki. Ich składniki regulują pracę układu pokarmowego i odnawiają naturalną florę bakteryjną.

 

Produkty zbożowe z dużą ilością błonnika. W Twojej diecie powinna znaleźć się kromka ciemnego pieczywa, gotuj ciemny ryż i kaszę gryczaną, na śniadanie można zjeść otręby lub płatki zbożowe.

 

Nabiał. Warto wypić raz dziennie szklankę mleka min. 2%, zjeść plaster białego sera lub gotowane jajko. Jajko ugotowane na miękko jest lekkostrawne, to najkorzystniejsza forma. Nie należy jednak przesadzać z częstotliwością jedzenia jajek, ponieważ zakwaszają organizm. Koniecznie łącz jajko z warzywami, które są zasadotwórcze (np. szczypiorek) i pomogą zachować równowagę.

 

Ryby. Witaminy A, E, D i K potrzebują nośnika w postaci tłuszczu, aby mogły być wchłaniane przez organizm. Ryby zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Przyrządzaj najlepiej ryby morskie (łosoś, dorsz, halibut), ale ich nie smaż (o panierce też zapomnij). Na drugie śniadanie czy podwieczorek wybierz sardynki, makrelę albo śledzia. Na śniadanie może być to pasta rybna. Przyrządź ją samodzielnie, świeże zawsze smakuje najlepiej.

 

Białe mięso, czyli np. z kurczaka lub z indyka. Zawiera najmniej tłuszczu spośród pozostałych, jest niskokaloryczne i lekkostrawne. Możesz je gotować, dusić, piec. Ale nie smażyć.

 

 

#8 Dzień Diety Kopenhaskiej

Jadłospis:

Śniadanie: Kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru

Lunch: 1-2 jajka na twardo + szklanka szpinaku

Obiad: befsztyk wołowy + sałatka z sałaty, 1/2 pomidora, 1 ogórka, szczypiorku, pietruszki

 

 

Warto pracować nad naszym sposobem żywienia i wyrabiać w sobie zdrowe nawyki. Dzięki temu, że zdrowo się odżywiamy nie musimy obawiać się o nasze zdrowie. Przy odpowiedniej diecie toksyny (które chcąc nie chcąc wpadają nam do organizmu) zostają zredukowane prawie do zera. Jeśli zdrowe nawyki wejdą ci w krew nie będziesz musiała martwić się o dodatkowe kilogramy. Nie chodzi tu o całkowite zrezygnowanie ze słodkich czy słonych przekąsek, ale po prostu o to, by mieć świadomość, że zdrowiej byłoby schrupać jakiś owoc czy warzywo. I nie powinniśmy sięgać po takie przekąski zbyt często. Zdrowe nawyki to styl życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *