superfoods

Zdrowe śniadania, przekąski i kolacje – zakupy do śniadaniowej spiżarki


zdrowa spiżarka

W sklepowym dziale „zdrowa żywność” nie zawsze znajdą się produkty w 100% naturalne. I nic w tym dziwnego, bo przecież nawet zdrowa żywność musi smacznie wyglądać, pysznie smakować i mieć długą przydatność do spożycia. Wejście w alejkę ze zdrową żywnością nie zwalnia Cię z czytania etykiet.

 

Zdrowa żywność i guma gellan

Czy wiesz, że najbardziej popularny składnik wielu mlek roślinnych to guma gellan? To nic innego jak zagęstnik, który lepiej wygląda na etykiecie pod jego dłuższą nazwą, niż jako E418. Spożywany w nadmiarze powoduje biegunkę lub wzdęcia. A dodawany jest nie tylko do mleka, ale i do galaretek, produktów mlecznych, napojów bezalkoholowych, dżemów, marmolad. Gumę gellan spotkasz nie tylko na etykietach produktów spożywczych, bo jest obecna również w pastach do zębów, maseczkach do twarzy i w wielu produktach do pielęgnacji ciała i włosów.

Dlatego wielokrotnie powtarzam i zachęcam do robienia mleka roślinnego samemu w domowym zaciszu. Wszystkie moje przepisy na mleka roślinne znajdziesz w artykule o mleku. To takie oczywiste. A jeśli już układasz sobie odpowiedź w głowie, że „nie mam czasu na robienie mleka, wolę wydać więcej i kupić”, to przynajmniej czytaj te cholerne etykietki i kupuj te produkty, które są naturalne.

 

Co przyda się w domowej spiżarce?

Śniadania nie mogą być nudne. Musisz mieć zapas wszystkiego po trochu. W mojej spiżarce jest pełno małych pojemników. Dzięki kupowaniu niewielkich ilości składniki na śniadania, przekąski i kolacje są zawsze świeże. Im więcej masz zgromadzone i dostępne pod ręką, tym większa szansa na tworzenie urozmaiconych posiłków.

Moje produkty must have:

#1 Płatki owsiane, jaglane, żytnie.

#2 Nasiona Chia

#3 Jagody Goji

#4 Pestki dyni, słonecznik łuskany

#5 Siemię lniane

#6 Orzechy włoskie, laskowe, nerkowca

#7 Suszone owoce (żurawina, rodzynki, daktyle, śliwki, morele)

#8 Wiórki kokosowe

#9 Nasiona sezamu

#10 Litr mleka roślinnego (świeże i domowe smakuje najlepiej – patrz przepis)

 

Powyższe produkty przydadzą Ci się do przygotowania ciekawych śniadań, przekąsek i kolacji. Co ciekawego przygotowuję z mojej #10-ki must have? Przepisami dzielę się w dziale zdrowie.  W mojej spiżarce mam oczywiście osobne miejsce na składniki do obiadu, ale to już temat na inny artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *