woda smakowa

Woda smakowa w 5 minut.


Woda smakowa przygotowana samodzielnie jest bardzo zdrowa i zachęca nas, aby pić ją w potrzebnej dla organizmu ilości. Najlepsza dla zdrowego człowieka jest woda średniozmineralizowana niegazowana. Woda źródlana (niskozmineralizowana) nie uzupełnia pierwiastków, które tracimy wraz z potem. Natomiast woda wysokozmineralizowana może zawierać ich zbyt dużo. Woda „kranówka” w dużych miastach Polski spełnia wszelkie normy i regulacje UE, ale zawiera mniejsze ilości minerałów niż potrzebuje nasz organizm. Jest więc ona zdrowa, ale nie powinna być jedynym źródłem nawadniania.

 

Woda smakowa

#1 Woda + zielona herbata + pomarańcza + mięta

4 łyżeczki zielonej herbaty zaparzamy 1,5l gorącej wody i pozostawiamy do wystudzenia. Następnie dodajemy kilka plastrów pomarańczy i kilka listków mięty. Całość mieszamy rozgniatając pomarańcza i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

#2 Woda + limonka + imbir + kardamon

Do 1,5l wody dodajemy limonkę pokrojoną w plasterki, imbir (plasterki lub szczyptę mielonego) oraz szczyptę kardamonu. Całość mieszamy rozgniatając limonkę i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

#3 Woda + limonka + mięta + bazylia

Do 1,5l wody dodajemy plasterki limonki, listki mięty i bazylii. Całość mieszamy rozgniatając limonkę i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

#4 Woda + melisa + ananas + cynamon

Zaparz 1 saszetkę melisy i ostudź lub dodaj kilka świeżych listków. Obierz ananasa i pokrój w plastry (możesz nie wykrawać środka z ananasa). Do 1,5l wody dodaj napar z melisy (lub świeże listki), plastry ananasa oraz laskę cynamonu. Całość mieszamy rozgniatając ananasa i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

#5 Woda + aloes + mango + pieprz cayenne

Przepis na sok z aloesu znajdziesz w poprzednim artykule (klik). Jeśli nie masz aloesu w domu możesz użyć soku kupionego w sklepie, pod warunkiem, że będzie on w 100% naturalny i bez dodatku cukru. Mango obierz ze skórki, wytnij pestkę i pokrój owoc w drobną kostkę. Do 1,5l wody dodaj aloes, mango oraz szczyptę pieprzu cayenne. Całość mieszamy rozgniatając kawałki mango i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

Moje przepisy świetnie się sprawdzają przy detoksie od napojów gazowanych. Zachęcam do smakowania i przyprawiania ulubionymi przyprawami, według własnego gustu. Do wody można się bardzo szybko przyzwyczaić, a nawet uzależnić 😉 Podobne przepisy na wodę smakową znajdziesz w poprzednim artykule (klik).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *