Superfoods. Wprowadź je do swojej diety i dbaj o wagę.

superfoods

Listy z produktami superfoods są bardzo różne. Najczęściej grupy naukowców promują lokalne warzywa, owoce, czy nasiona. Włączenie superfoods do jadłospisu pomagają w dbaniu o wagę i uzupełniają nasz organizm w wiele składników. Superfoods to bomby witaminowe, minerałowe i antyoksydantów. Nie ma nic ważniejszego w dzisiejszym świecie od zdrowia, piękna i młodości, dlatego super-jedzenie podbiło serca zwolenników zdrowej i smacznej żywności.

 

Wybieraj polskie superfoods.

Lista produktów spożywczych super-jedzenia jest pełna „egzotycznych” warzyw, owoców i innych. Ale znajdują się tam również produkty, które uprawiane są w Polsce i ogólnodostępne (nawet w warzywniaku Pani Basi na Twoim osiedlu). Wymienia się:

  • zielone warzywa liściaste (rukiew wodna, rukola, jarmuż, kapusta pekińska, boćwina, cykoria, szpinak, sałata (wszystkie odmiany), natka pietruszki i szczypiorek);
  • pomidory, dynia, brukselka, czerwona papryka, brokuły, kalafior, marchew, truskawki i cytryny;
  • Algi (np. spirulina);
  • żurawina, borówki, jagody, aronia, rokitnik, jagody goji i jagody acai;
  • komosa ryżowa, kasza jaglana;
  • trawa pszeniczna;
  • sok z brzozy i woda kokosowa;
  • nasiona chia, siemię lniane;
  • orzechy włoskie;

Polecam włączenie tych składników do codziennego odżywiania. Może to być całe danie np. zupa dyniowa, może to być część składowa posiłku np. pietruszkowa kasza jaglana z piersią kurczaka gotowaną na parze lub zdrowy i pyszny koktajl np. zielony: jarmuż, ogórki i seler naciowy z wywarem z siemienia lnianego. Więcej smacznych pomysłów znajdziesz w moim dziale zdrowie.