rozbeft stek

Jak usmażyć stek? Dieta kopenhaska #2 dzień


Stek zamiast schabowego?

Fosfor, żelazo, cynk, selen i witamina B12 to tylko niektóre z dobroczynnych składników mineralnych, które zawiera mięso wołowe. Jest ono mięsem średniokalorycznym i zawiera dużo białka, które bardzo dobrze jest przyswajane przez ludzki organizm. Doradzam, aby w diecie naszej rodziny było tego mięsa więcej niż wieprzowiny. Choć początkowo jest ciężko zmienić nawyki.

 

Jak usmażyć stek?

Wybierz antrykot lub rostbef.

Mięso powinno być wyciągnięte minimum 1 godzinę wcześniej z lodówki.

Rozgrzej patelnie grillową (jeśli jej nie masz to koniecznie kup taką).

Moje steki smażę na medium rare lub medium. Nie są ani krwiste, ani nie smakują jak twarda podeszwa od buta.

Steki, które kupuję są zazwyczaj nieco grubsze niż szerokość palca wskazującego. W restauracjach zazwyczaj spotykałam się z grubością o połowę mniejszą.

Połóż stek na rozgrzaną patelnię, po minucie przekręć stek o 90 stopni. Powstanie dzięki temu fajna kratka.

Każdą stronę smaż 2 minuty. Ja smażę na średnim „ogniu”, czyli ustawiam 5 lub 6 stopień (na 9) płyty indukcyjnej.

Po usmażeniu drugiej strony, wyłączam „ogień” i zostawiam mięso na patelni, aby odpoczęło na jakieś 5 minut.

 

#2 Dzień diety kopenhaskiej

Śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 łyżeczka cukru

Lunch: Stek 150g + mix sałat + 3 rzodkiewki; 1 jabłko

Kolacja: Plaster chudej szynki + jogurt naturalny 200g

 

 

Drugi dzień za mną. Najciężej jest mi się przyzwyczaić do braku śniadań i z wielką niecierpliwością czekam na lunch. Po lunchu było okej, drugiego dnia był dość sycący.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *