nawyk podjadania

Pokonaj nawyk podjadania


Nawyk podjadania często jest objawem braku zdrowych nawyków jedzenia regularnych posiłków i w stałej ilości. Dbając o zdrową dietę, również swoich najbliższych, warto zwrócić uwagę, czy nie popełnia się w ciągu dnia kilku błędów żywieniowych. Poniżej pokazuję kilka sposobów, aby celebrować posiłki i uporać się z podjadaniem.

 

nawyk podjadania

 

Jak pokonać nawyk podjadania?

  1. Popraw jakość swoich posiłków. Wyeliminuj pseudomasło, sztuczny cukier, produkty z etykietą light itp.
  2. Dobre obiady powinny być Twoim priorytetem. Stwórz zestaw doskonale opanowanych przepisów i stosuj je na zmianę. W spiżarce powinnaś mieć zawsze produkty, z których można szybko przyrządzić sycący i zdrowy posiłek.
  3. Stosuj zasadę „Śniadanie zjedz jak król, obiad jak królewicz, a kolacje jak żebrak” lub „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje oddaj wrogowi”. Ja uzupełniam przerwy pomiędzy tymi posiłkami przekąską. Pamiętaj, że przekąski (czyt. II śniadanie i podwieczorek) muszą być wysokiej jakości. Nie idź na kompromis.
  4. Nigdy nie jedz, gdy gdzieś idziesz, prowadzisz samochód, jedziesz w autobusie, czy na stojąco. Za wszelką cenę unikaj jedzenia w biegu.
  5. Przyzwyczaj się do jedzenia o stałych porach. Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłaś i odczuwasz lekki głód lub burczy ci w brzuchu, postaraj się to przeczekać i wypij szklankę wody. Czasami ludzie mylą głód z pragnieniem. Przeczekanie pozwoli pobudzić twój apetyt i wyczekany posiłek będzie smakował wyjątkowo.
  6. Koniecznie pamiętaj o piciu wody w ciągu dnia. Proponuję wypijanie na raz większych ilości np. 0,5l wody zamiast niewielkich łyczków w krótkim odstępie czasu. Pozwoli to odpocząć nerką, zamiast „nieustannie pracować”.
  7. Unikaj w sklepie regałów z niezdrowymi przekąskami. Jeśli nie będziesz mieć ich w domu to masz duże szanse, aby na drugie śniadanie zjeść owoc zamiast precelków.

 

Robiąc każdego dnia to, co najlepsze dla Ciebie i Twojej rodziny, ćwiczysz swój umysł i podniebienie w nabieraniu zdrowego stosunku do jedzenia oraz samych posiłków, a dodatkowo pokazujesz, że Ty i Twoja rodzina jesteście na tyle wyjątkowi, by doświadczyć ogromnej przyjemności, jaką może przynieść jedzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *