orzechy magnezu

Nie kupuj magnezu. #5 Dzień diety kopenhaskiej.


Przestań kupować magnez w postaci suplementu diety. Naprawdę nie musisz tego robić, aby go uzupełnić. Istnieją produkty, których spożywanie daje większą gwarancję na przyswojenie magnezu niż jakiekolwiek tabletki. Zastanawiałeś się dlaczego tak nachalnie reklamowane są tego typu suplementy?

 

Niedobór magnezu

Niestety coraz częściej zauważa się niedobór magnezu u badanych. Jest to wynikiem spożywania produktów spod nawozów sztucznych, spożywania produktów przetworzonych, picie wody ze znikomą ilością magnezu lub przyjmowanie leków, które obniżają możliwość przyswajania bądź powodują wydalanie magnezu.

Niedobór poznasz m.in. po stanie włosów, łamliwych paznokciach, skurczach łydek, drżeniu rąk, drżeniu powiek, bólach głowy, migrenie, braku koncentracji, problemach z zasypianiem lub ciągłym zmęczeniu. Wtedy najlepiej udać się do lekarza i wykonać odpowiednie badania. Po omówieniu z lekarzem wyników badania krwi należy zastosować odpowiednią dietę, aby nasz organizm mógł stanąć na nogi. Jeśli nie potrafisz odpowiednio ułożyć dla siebie jadłospisu warto poszukać rad w internecie, albo znaleźć dobrego dietetyka.

 

Magnez w diecie

Zwiększ ilość magnezu w swojej diecie. Zastąp kawę i herbatę odpowiednią wodą – na początek może to być 1 dzień w tygodniu. Używaj prawdziwego kakao, np. do zrobienia polewy lub do napoju mlecznego z miodem. Zjadaj jako przekąskę orzechy włoskie, orzechy laskowe, pestki dyni i migdały. Zamiast ziemniaków do obiadu użyj kaszy (zwłaszcza gryczanej), warzyw strączkowych (np. fasoli, grochu) lub warzyw tj. ciecierzyca i szpinak. Ponad to, magnez znajdziesz w płatkach owsianych, otrębach pszennych, jabłkach i bananach.

 

#5 Dzień Diety Kopenhaskiej

Jadłospis:

Śniadanie: Kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru

Lunch: 150g dorsza z ziołami prowansalskimi i rozmarynem

Kolacja: gotowane udko z królika + szklanka szpinaku

 

 

W tej diecie kopenhaskiej zalecane jest uzupełnianie jadłospisu o suplementy. Dobra dieta to taka, która spełnia zapotrzebowanie organizmu na wszystkie witaminy, mikro- i makroelementy. Jeśli szukasz zdrowej diety to na pewno nie jest nią dieta kopenhaska, ani żadna inna która zaleca spożywanie suplementów kupionych w aptece.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *