łosoś

Łosoś pod lupą


Łosoś jest jedną z moich ulubionych ryb morskich. Jest to ryba tłusta, bardzo kaloryczna, o pełnowartościowym białku. Białko łososia jest niemal identyczne do tego występującego w mięsie np. w cielęcinie. Osoby, które są uczulone i wyeliminowały tego typu białka z diety powinny unikać również łososia. Łosoś zawiera bardzo dużo witaminy D i B oraz zdrowych kwasów tłuszczowych nienasyconych i minerałów. W sklepie można spotkać całe okazy, filety, tuszki, dzwonki i steki. Możesz kupić łososia świeżego, mrożonego, w puszce, wędzonego i jako dodatek np. w sałatkach w puszce.

łosoś

Pyszny łosoś

Najczęściej kupuję łososia świeżego – albo przyrządzam go od razu albo zamrażam. Zdarza mi się również kupić wędzone brzuszki (im szersze tym lepsze). Jednak z wędzonymi rybami trzeba uważać, ponieważ wędzonki nie są zbyt zdrowe.

 

Szybki łosoś prosto z pieca

Filety lub dzwonki łososia skrop sokiem z cytryny, posyp koperkiem, solą i pieprzem. Ułóż w naczyniu żaroodpornym, a na jego wierzch połóż po 1 małej łyżeczce masła klarowanego. Piecz w piekarniku przez 15 minut w 200st.

 

Gotowany na parze

Filety lub dzwonki natrzyj mieszanką ulubionych ziół., skrop sokiem z cytryny i oliwą z oliwek, posyp solą i pieprzem. Ułóż w naczyniu do gotowania na parze – ja używam termomiksa. Gotuj 20-30 minut.

 

Zupa z łososiem

Ugotuj wywar z marchewki, pietruszki, selera i pora. Gdy warzywa będą miękkie dodaj kawałki mięsa łososia bez ości i gotuj jeszcze przez 15 minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *