Ile jeść w ciąży? Dieta w ciąży

Zastanawiasz się ile jeść w ciąży? Będąc w ciąży szczególną uwagę powinnaś zwrócić na jakość spożywanych produktów, a nie na ich ilość. Jedz za dwóch – takie słowa można usłyszeć od swoich babci i nie tylko. A lekarze apelują – jedz dla dwojga. Ciąża może być dla Ciebie przełomowym momentem w zdrowym odżywianiu, jeśli przed ciążą nie zwracałaś na to uwagi.

 

ile jeść w ciąży

 

 

Ile jeść w ciąży?

Kaloryczność diety kobiety w I trymestrze nie powinna się zmieniać, należy jednak zwrócić uwagę czy w posiłkach przeważają warzywa oraz powinnaś wyeliminować żywność przetworzoną i fast foody. W II i III trymestrze ciąży kobieta powinna przyjmować średnio 2800 kcal na dobę – średnio kaloryczność w tym czasie powinna być zwiększona o 350 kcal. Zwiększenie kaloryczność jest konieczne ze względu na zwiększającą się szybkość przemiany materii. Przyjęto, że w ciąży zwiększa się ona nawet do 24%. Więcej ciekawych wyników badań znajdziesz na stronie Instytutu Żywności i Żywienia.

Wiemy już ile jeść w ciąży, więc teraz skupmy się na tym czego potrzebujesz więcej. Złota piątka składników niezwykle potrzebnych dla mamy i dziecka to kwas foliowy, kwasy DHA, witamina D3, jod oraz żelazo. Już podczas wizyty u ginekologa prowadzącego zostają nam zlecone badania z krwi. Ich wyniki pozwalają lekarzowi na zalecenie odpowiedniej dawki, która uzupełni ewentualne niedobory tych składników w organizmie.