jedzenie owoców

Nie jedz owoców po 17? #4 dzień diety kopenhaskiej 3


Każdy z nas słyszał o tym, żeby nie jeść owoców na noc. Ale czy ktoś z Was próbował się dowiedzieć skąd wzięła się taka teoria? Czy jest jakieś ziarnko prawdy, czy to tylko mit? Przecież istnieją diety cud, np. jabłkowa, w których jadłospisie owoce są spożywane również na noc. Zacznę od roli owoców w diecie i jaki mają one wpływ na utratę masy ciała.

 

Jedzenie owoców a dieta.

Wszyscy wiedzą, że owoce są wspaniałym źródłem witamin, minerałów, błonnika i zdrowych cukrów. Każdy owoc ma różny IG (indeks glikemiczny). Przykładowo i w dużym uproszczeniu: im wyższy IG, tym szybciej cukry tego owocu zamienią się w naszym organizmie w tłuszcz. Nie powinniśmy przekraczać dziennej zalecanej porcji spożywania owoców tj. 1 średni owoc (jabłko, gruszka, pomarańcza), 2 małe owoce (mandarynki, śliwki) lub szklanka drobnych owoców (truskawki, borówki). Jeśli planujesz utratę wagi to w Twojej diecie nie powinno być więcej niż 1 porcja owoców w ciągu dnia.

Owoce z niskim IG (korzystniejsze dla zdrowia): pomarańcze, jabłka, gruszki, truskawki, śliwki, wiśnie, żurawina

Owoce z wysokim IG: winogrono, arbuz, banany, mango, melon, daktyle

 

Jedzenie owoców na noc.

Zjadaj owoce rano, ponieważ pobudzą one Twój organizm po nocnej przerwie do pracy i zwiększą jego wydajność. Najlepiej, aby było to śniadanie lub drugie śniadanie. Ale.. Nie jedzmy samych owoców. Po zjedzeniu owocu IG podwyższa glukozę we krwi, czyli szybko zmniejszy uczucie głodu, ale równie szybko poziom glukozy spada, więc znów możemy czuć się głodni. Owoce w połączeniu z białkiem lub węglowodanami pozwolą na uniknięcia podjadania pomiędzy posiłkami. Proponuję np. koktajle owocowe z dodatkiem jogurtu lub owsiankę z owocami i orzechami.

A co gdy zjemy owoc na noc? Nasz organizm wieczorem szykuje się do odpoczynku i regeneracji, nasz metabolizm spowalnia i cukry proste zawarte w owocach zamieniają się w tłuszcz, ponieważ podczas snu nie jesteśmy w stanie ich spalić.

 

#4 Dzień diety kopenhaskiej

Śniadanie: Duża marchewka

Lunch: 200g twarożku + 2 jajka na twardo; 1 średnia marchewka

Obiad: sałatka z 1/2 grejpfruta, jabłka i plastra (z ćwiartki) arbuza + 200g jogurtu naturalnego

Ponieważ w diecie jest dozwolone zamienienie lunchu z obiadem, zrób to koniecznie. Ja zamieniłam kolejność posiłków ze względu na niejedzenie owoców przed snem. To co pisałam wyżej o owocach jest bardzo ważne. Przeczytaj sobie to dwa razy, albo więcej.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 komentarzy do “Nie jedz owoców po 17? #4 dzień diety kopenhaskiej