łosoś

Dorsz alternatywa dla drobiu i mięsa czerwonego


Dorsz to wspaniały zamiennik mięsa czerwonego i drobiu. Ta morska ryba zawiera bardzo wysoką ilość białka i kwasów nienasyconych omega-3. Jest polecana szczególnie osobą, które chcą zrzucić zbędne kilogramy ze względu na swoją niską kaloryczność.

 

Dorsz a wartości odżywcze

Dorsz to wspaniała ryba. Jest dostępna w naszych sklepach przez cały rok, ma „lżejszy” zapach od innych gatunków, a jej mięso jest białe  i ma niewielką ilość ości. Jest zaliczany do grupy ryb chudych, bo ma niski poziom cholesterolu, dlatego poleca się ją również w diecie dzieci, kobiet w ciąży i osób chorych. Najkorzystniej jest spożywać ją 1-2 razy w tygodniu.

Dorsz zawiera pełnowartościowe białka, dlatego można nim zastąpić mięso czerwone i drób. Ta ryba jest ogromną skarbnicą witamin i minerałów tj. selen, fosfor, witaminy B12, A i D3. Selen i witamina D3 to idealne połączenie, które wzmacnia odporność. Dzięki wysokiej zawartości omega-3 można go wykorzystywać w profilaktyce i leczeniu chorób krążenia np. miażdżycy. Ponad to, jest idealnym elektrolitem – zawiera wysoką zawartość potasu, który odpowiada za prawidłową pracę mięśni, nerek i reguluje ciśnienie we krwi.

 

W mojej kuchni dorsz zajmuje pierwsze miejsce spośród ryb. Nie może go zabraknąć w mojej zamrażalce. Jego przygotowanie jest bardzo szybkie. Ryba praktycznie nie zawiera ości, a jeśli już to są one duże i łatwo wyczuwalne. Dzięki temu, z pełnym spokojem mogę podać tą rybę małemu dziecku. Jest również idealna dla osób, które nie znoszą zapachu ryby, ponieważ po odpowiednim przygotowaniu dorsza, zapach prawie jest niewyczuwalny. Mięso dorsza jest grube i zwarte, dlatego świetnie sprawdza się do przygotowania paluszków rybnych. Podaję go w każdej formie – gotowany na parze, pieczony w piekarniku, duszony i czasami smażony. Pyszności!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *