Domowa woda smakowa. Sposoby na picie wody.

Wypijanie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia jest bardzo istotne dla każdego organizmu, niezależnie od wieku. Przyjmuje się, że w ciągu dnia powinniśmy wypić ok.  litrów wody. Jest to ilość szacunkowa. Niezbędną ilość wody można również wyliczyć mnożąc 30ml wody przez masę ciała. Jest to sposób dokładniejszy, ale nie uwzględnia ewentualnego wysiłku fizycznego.

 

Przepisy na wodę smakową.

Jeśli masz problem z wypijaniem wody, bo na przykład dotąd zastępowałeś ją colą, można w prosty sposób zmienić jej smak. Przygotowanie domowej wody smakowej jest dużo zdrowsze, ponieważ zawiera jedynie sok i przyprawy, bez dodatków spotykanych w sklepowych wodach smakowych.

 

Woda + grejpfrut + listki mięty + imbir

Do 1,5l wody dodajemy plastry grejpfruta, listki mięty i imbir. Całość mieszamy rozgniatając grejpfruta i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

Kilka listków mięty dodaje wodzie nutkę orzeźwienia, ale i ułatwia koncentrację i jednocześnie relaksuje.

Wskazówka:

Owoce cytrusowe – nie obieraj ich ze skórki, ale dokładnie umyj szczoteczką.

Imbir – dodaj cienkie plasterki korzenia lub szczyptę mielonego.

 

 Woda + grejpfrut + cynamon + rozmaryn

Do 1,5l wody dodajemy kilka plastrów grejpfruta, laskę cynamonu i gałązkę rozmarynu. Całość mieszamy rozgniatając grejpfruta i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

 

Woda + cytryna + mięta + pokrzywa

Zaparz 1 saszetkę pokrzywy i poczekaj aż ostygnie. Do 1,5l wody wlej napar z pokrzywy, dodaj kilka plasterków cytryny i kilka listków mięty. Całość mieszamy rozgniatając cytrynę i odstawiamy na 10 minut do lodówki.

Pokrzywa jest bogatym źródłem wielu witamin, mikro i makroelementów oraz wielu aktywnych związków, które są niezbędne w funkcjonowaniu naszego organizmu. Jest uważana za naturalny antybiotyk oraz wykorzystywana w ziołolecznictwie w wielu schorzeniach.

 

Pamiętaj o prawidłowym nawodnieniu organizmu. Najkorzystniej jest, gdy pijemy małe ilości i regularnie. Pozwoli Ci to zapomnieć m.in. o bólach głowy, stawów, rozkojarzeniu czy złym samopoczuciu. Są to przykładowe objawy odwodnienia.