Dieta kopenhaska – 13 dni do raju

dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska – bardzo kontrowersyjna. Nie wiadomo, czy ma więcej zwolenników, czy przeciwników. Wymienia się jej ogromną ilość zalet i jeszcze większą ilość wad. Dzięki niej szybko schudniesz i jeśli zmienisz swój jadłospis po skończeniu diety to nie będzie groził Ci efekt jojo. W przypadku powrotu do nawyków żywieniowych sprzed diety zrzucone kilogramy wrócą z nadwyżką.

 

Na czym polega dieta kopenhaska?

Najważniejsze zasady do przestrzegania: przestrzegaj jadłospisu bez odstępstw, jeśli zostanie przerwana możesz do niej wrócić dopiero po 2 miesiącach, jeśli ją ukończysz to możesz ją powtórzyć dopiero po 2 latach.

Codziennie należy nawadniać organizm pijąc min. 2 litry wody.

Należy wyeliminować całkowicie sól.

Należy zrezygnować z jakiejkolwiek aktywności fizycznej.

Dziennie można zjeść tylko 3 posiłki.

Stałe pory posiłków.

Należy pilnować aby nie przekroczyć 900 kcal dziennie.

Należy przyjmować suplementy witaminowe, aby uzupełnić niski poziom witamin i minerałów w diecie.

 

Powyższe niezbyt brzmi zachęcająco. Jednakże tak ogromna ilość kobiet i mężczyzn decyduje się na tak restrykcyjną i monotonną dietę. Czy jest skuteczna? Czy słusznie mówi się o niej „13 dni do raju”? Ile można schudnąć? Czy da się przetrwać wszystkie 13 dni bez przekąsek?

W najbliższych dniach nie mam w planie żadnego uczestniczenia w imprezach rodzinnych czy organizowania weekendów grillowych, dlatego chętnie sprawdzę na własnej skórze jej działanie. Opublikuję całą dietę wraz z opisem mojego samopoczucia dzień po dniu. Mam jednak nie małe obawy, czy przy moim aktywnym planie dnia i przyzwyczajeniu do 5 posiłków dziennie dam radę przetrwać taki ubogi jadłospis. Celowo napisałam przetrwać. Jadłospis wydaje się być idealny dla osób, które w przeciągu dnia nic nie robią oprócz leżenia na łóżku. Po przeczytaniu o tej diecie po raz pierwszy pomyślałam, że osoby decydujące się na utratę wagi w ten sposób muszą być zdesperowane a zarazem zdeterminowane. Można przecież zmienić swoje nawyki żywieniowe w zdrowy sposób. Można zdrowo schudnąć, choć zajmie to więcej czasu. Przypuszczam, że na dietę kopenhaską decydują się osoby leniwe, wabione brakiem wysiłku fizycznego i szybkim czasem uzyskania widocznych rezultatów.