Białe pieczywo a dieta bezglutenowa. #10 Dzień diety kopenhaskiej

białe pieczywo

O diecie bezglutenowym wiele się słyszy. Jest zdrowa, pomaga pilnować wagi ciała i każda celebrytka na takiej diecie jest. Ale czy to gluten jest najbardziej szkodliwy? I skąd się ten gluten bierze?

 

Białe pieczywo? Przestań je jeść!

Białe pieczywo jest tworzone z wysokomodyfikowanej pszenicy (nawet ta ekologiczna czy pełnoziarnista), która zawiera niebezpieczne dla organizmu białka – znane jako gluten. Ponad to, jest zbyt ubogie w błonnik, witaminy i minerały. Jest zbyt słone i zbyt słodkie jednocześnie.

Dzisiejsza pszenica jest zmodyfikowaną hybrydą. Tworzona z niej mąka jest zbyt bogata w gluten. Nasz organizm potrzebuje glutenu, ale nie w takich ilościach jakie serwują nam obecnie w pieczywie. Po co zwiększają ilość glutenu? Im większa zawartość glutenu, tym wypiekany chleb wyrasta na większy, jest elastyczny i miękki. Na półce wygląda na bardziej apetyczny niż te z mniejszą ilością glutenu.

 

Gluten czy AGE bardziej szkodzi?

Oba powyższe znajdują się w dzisiejszej mące i oba są bardzo szkodliwe. Gluten jest po prostu bardziej znany.

Dlaczego nie pełnoziarniste pieczywo?

Pełnoziarniste nie znaczy zdrowe. Pszenica pełnoziarnista zawiera związek, który podnosi poziom cukru we krwi szybciej niż batonik snikers! Jak już pisałam w poprzednich artykułach – jak szybko podnosi się poziom cukru we krwi, tak równie szybko zostaje obniżony, przez co znowu czujemy się głodni.

 

Koniecznie wyeliminuj pieczywo ze swojej diety.

Białe pieczywo można zastąpić zdrowym pieczywem z mąki bezglutenowej m.in mąki gryczanej. Warto spróbować chleba jaglanego, chleba z mąki konopnej, czy chleba z nasionami chia i słonecznikiem.

 

Dieta kopenhaska #10 Dzień

Jadłospis:

Śniadanie: kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru

Lunch: szklanka szpinaku + jabłko

Obiad: plaster szynki + 2 jajka na twardo + sałata